پاورپوینت نظریه یادگیری معنی دار کلامی دیوید آزوبل تعداد33اسلاید

By | ژوئن 14, 2020

پاورپوینت نظریه یادگیری معنی دار کلامی دیوید آزوبل تعداد33اسلاید

فهرست مطالب مقدمه هرم ساخت شناختی معنی دار بودن یادگیری مشمول کننده ها شمول اشتقاقی شمول همبستگی شمول زوالی پیش سازمان دهنده پیش سازمان دهنده تطبیقی مراحل تدریس الگوی پیش سازمان دهنده انگیزش و یادگیری معنا دار آزوبل و نظریه سازنده گرایی نتیجه گیری   بخشی از متن مقدمه دیوید آزوبل واضع یکی از نظریه های معروف شناختی است که نظریه یادگیری معنی دار کلامی نام دارد ، ارتباط این نظریه با یادگیری های آموزشگاهی بیشتر از سایر نظریه های یادگیری است .   زیرا در اصل این نظریه برای توجیه و تبیین مسایل یادگیری کلامی مربوط به مطالب درسی تدوین شده است . او به مطالعه نحوه پردازش اطلاعت جدید به وسیله ذهن و اینکه معلمان چگونه می توانند از نتایج این مطالعات در فعالیت های آموزشی بهره مند شوند پرداخته است . دل مشغولی اصلی آزوبل کمک به معلمان در ارایه اطلاعات ، بخصوص اطلاعات جدید به شکلی معنا دار و کارآمد است . او به ویژه به طرح مفهوم پیش سازمان دهنده پرداخته که با استفاده از آن معلمان می توانند در جذب اطلاعات جدید به دانش آموزان یاری رسانند . او همچنین به رشد ساختار شناختی دانش آموزان که سازما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *