طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس14: از گذشته تا آینده (نان)
در این درس، تلاش شده دانش آموزان با یکی دیگر از تأثیرات فناوری بر زندگی بشر یعنی تهیه نان آشنا شده، سیر تغییر و تکامل آن را در طول تاریخ بشناسند و با برقراری ارتباط بین امکانات گذشته و حال، آینده را پیش بینی کنند. انسان به تدریج خوشههای نارس غلهها را خورد. برای خوشمزه شدن آن را کوبید و به صورت خمیر درآورد، با آتش برشته کرد و خورد… دانش آموزان را ترغیب کنید با مشاهده دقیق تصویر ارائه شده در صفحه کتاب درسی شگفتیهای نان را در گروه به گفتگو بگذارند و اهمیت آن را در زندگی خود بررسی و بیان کنند. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد. در پایان این درس انتظار میرود دانش آموزان بتوانند: ✅ اطلاعاتی در مورد چگونگی تهیه نان در زندگی روزمره خود جمع آوری، ثبت و گزارش کنند. ✅ اطلاعاتی در مورد تغییرات فناوری یک نمونه نان در یک بازه زمانی جمع آوری، ثبت و گزارش نمایند. ✅ اطلاعاتی در مورد عوامل تأثیرگذار بر فناوری …