فیلم وبینار اساتید تبلیغ نویسی

By | نوامبر 23, 2022

فیلم وبینار اساتید تبلیغ نویسی


  تبلیغی که با دستمال توالت به جنگ جهانی پایان داد در آخرین روزهای جنگ جهانی اول، از شخصی به نام Harry Reichenbach کمک خواسته شده تا متنی را بنویسد که سربازان آلمانی را ترغیب به تسلیم شدن کند. این شخص با بررسی وضعیت سربازان آلمانی و صحبت هایی که با اسیران آلمانی داشت، متوجه دغدغه های سربازان آلمانی شد و متن بسیار کوتاهی نوشت که میلیون ها کپی از آن در سنگر های آلمانی پخش شد و سربازان آلمانی زیادی را ترغیب به تسلیم کرد. یکی از پیشنهاداتی که در این متن مطرح شده بود، سهمیه اختصاصی دستمال توالت به سربازان در طول مدت اسارتشان بود. و همچنین غذای گرم و سیگار.  نویسنده متن به خوبی وضعیت سربازان آلمانی را بررسی کرده بود و دغدغه هایشان را می شناخت و به همین دلیل با یک متن بسیار کوتاه و ارائه چند پیشنهاد، سربازان آلمانی را ترغیب به تسلیم شدن و گذراندن دوران اسارت کرد. یعنی توانست با کلمات کاری کند که سربازان آلمانی اسارت را به آزادی ترجیح بدهند.    این دقیقا مثالی است از قدرتی که کلمات می توانند داشته باشند. اما این مهم نیست که کلمات چقدر قدرت دارند. مساله مهم این است که ا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *