مقاله تحلیل محتوای کتاب فارسی (خوانداری) دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی براساس شاخص هارتلی

By | جولای 9, 2020

مقاله تحلیل محتوای کتاب فارسی (خوانداری) دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی براساس شاخص هارتلی

فایل word مقاله تحلیل قابل ویرایش می باشدیافته ها به صورت جدولی همراه با توضیحات و نتیجه گیری پایانی می باشد.   چکیده مقاله کتاب های درسی باید به گونه ای تدوین شود که اهداف آموزشی از قبل تعیین شده را تامین کند. اگر در طی فرآیند آموزشی، نتیجه ای غیر از برنامه مورد نظر به دست آید و یا متناسب با درک فراگیر نباشد لزوم توجه و بازنگری مطالب مورد تدریس  ضروری می نماید هدف این مطالعه ارزیابی و سنجش خوانایی کتاب های فارسی (خوانداری) دوم تا ششم ابتدایی براساس شاخص هارتلی است. جامعه آماری شامل کل کتاب می باشد و نمونه آماری هم از سه بخش اول ،وسط وآخر کتاب به طور تصادفی انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان می دهد در پاسخ به پرسش پژوهش می توان نتیجه گرفت که کتاب های فارسی دوم تا ششم ابتدایی براساس سادگی و پیچیدگی استاندارد نمی باشد و متناسب با سن و پایه های فعلی نمی باشد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *