پاورپوینت بررسی معماری مقبره ارسلان جاذب مشهد – 27 اسلاید
پاورپوینت بررسی معماری مقبره ارسلان جاذب مشهد – 27 اسلاید اکنون اختصاصاً بستگیهای موجود میان هنر ایرانی – اسلامی و هنر مانوی را بررسی میکنیم. نقاشی مانوی در حقیقت تجلی روح مانویت بود، پدیدهای جهانگیر که در وطن دچار زجر و شکنجه و اختناق گردید، بودائیان پس ازین سرکوبی بی امان نقاشی را به عنوان یک وسیله نجات و تا حدودی اسباب کار تبلیغ برای خود ساختند وهمین تدبیر سبب شد که حیات این پدیده معنوی ادامه یابد. زندگی دوباره هنر ایرانی مرهون همین سیاست معنوی مانویان است و در حقیقت بودائیان با این روش، توانستند که هنر ایرانی را از زوال برهانند وبه راه اعتلا سوق بدهند. متأسفانه آثار مانویان خیلی کم به دست ما رسیده است و همین کم بودن شواهد اهمیت کار را چند برابر ساخته است. این آثار بر جای مانده عبارتند از: خرابههای چند عمارت با نقاشیهای دیواری و مقداری نقاشی مینیاتوری پراکنده که بی شباهت به آثار برجای مانده از یک کشتی طوفان زده غرق شده نیست، تاریخ ساخته شدن همة این آثار در محدوده میان سالهای ۱۳۰ تا ۲۳۰ هجری (برابر با ۷۵۰ تا ۸۵۰ میلادی) قرار دارد و هم …