پرسشنامه کانو فازی به منظور طبقه بندی مؤلفه ها

By | اکتبر 17, 2019

پرسشنامه کانو فازی به منظور طبقه بندی مؤلفه ها


پرسش نامه ي كانو، به دليل عدم اطمينان پاسخ هاي مشتريان، به طور دقيق نمي تواند خواسته هاي مشتريان را در مورد ويژگي-هاي محصول بيان كند. در پرسش نامه ي سنتي كانو، افراد مجبور مي شوند كه از ميان گزينه هاي موجود، تنها يك گزينه را انتخاب كنند كه اين مطلب، مسئله ي عدم اطمينان در تفكر افراد را ناديده مي گيرد. (چن و سو ، 2006)در هر دو پرسشنامه های کانو فازی و سنتی از مدل عملکردی و غیرعملکردی برای پاسخ دادن به احساسات مشتریان درباره محصول، استفاده می شود. اما، بزرگترین تفاوت در این است که در پرسشنامه کانو سنتی جواب دهنده، تنها مجاز به دادن یک پاسخ است و تنها می تواند احساسات سطحی درباره آن محصول را بیان کند. (آذر و شریعتی راد، 1391) براي نمونه، از مشتريان خواسته مي شود كه با انتخاب يكي از گزينه هاي «من اين ويژگي را دوست دارم » ، «این ویژگی باید باشد » ، «برای من فرقی نمی کند » ، «می توانم با آن کنار بیایم » ، «ترجیح می دهم این ویژگی نباشد »  نظر خود را در مورد ويژگي ذكر شده، بيان كنند. اما انتخاب تنها يك گزينه مي تواند براي مشتریان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *